PORADY CERESIT VISAGE INSPIRACJE | 2022-06-20 07:58:44

Moc naturalnych połączeń

Sięganie po naturalne materiały i inspirowanie się przyrodą to obecnie jedne z najsilniejszych trendów i nie zanosi się na to, aby miały osłabnąć w najbliższym czasie. Właśnie dlatego warto rozważyć zastosowanie na elewacji surowców pochodzenia naturalnego lub je imitujących.

Paleta Visage od Ceresit to tynki inspirowane naturą: drewnem, kamieniem i betonem. Ich zastosowanie na elewacji jest świetnym rozwiązaniem, kiedy chcemy wzbogacić wizualnie naszą elewację, nadać jej unikalnego charakteru. To także doskonały pomysł na podkreślenie wyróżniających elementów budynku, takich jak wejście, wykusz, itp. Produkty z palety Visage najlepiej sprawdzą się w stylu nowoczesnym, skandynawskim, industrialnym oraz eklektycznym.

Paleta Visage w całej okazałości

W palecie dostępna jest szeroka kolorystyka tynków imitujących efekt drewna. Dzięki temu można dopasować go praktycznie do każdego koloru elewacji oraz stylu. To idealne rozwiązanie dla budynków zlokalizowanych w naturalnym otoczeniu. Jego duża zaletą względem stosowania naturalnego drewna, jest szybkość aplikacji, niski koszt i brak konieczności konserwacji.

Wartym uwagi jest także tynk z efektem betonu. Produkt jest dostępny w kilku wersjach różniących się fakturą i odcieniem szarości. Idealnie sprawdzi się do wykończenia domów, biur czy budynków publicznych. Będzie odpowiedni dla stylu nowoczesnego. 

Bardzo eleganckim rozwiązaniem jest efekt kamienia, a dokładnie granitu. Świetnie sprawdzi się jako podkreślenie konkretnego elementu budynku, ale również może zostać użyty na całej fasadzie. W odróżnieniu od naturalnego granitu, produkty Ceresit nie obciążają elewacji, dzięki czemu pozostaje ona stabilna i trwała.

Paleta Visage oferuje także tynk z efektem cegły. Dwa dostępne szablony pozwalają uzyskać efekt układania cegły w wątku wozówkowym oraz kowadełkowym.

Ogólne zasady łączenia

W architekturze panuje kilka zasad dobierania efektów i kolorów. Jeśli wybierzemy biały lub jasnoszary tynk jako bazę, możemy do niego dobrać każdy efekt. Najlepiej ograniczyć się do trzech rodzajów wykończeń, czyli tynku i maksymalnie dwóch efektów. Drewno można łączyć zarówno z efektem kamienia, jak i betonu. Natomiast zestawienie betonu z kamieniem może się nie sprawdzić.

Idealnym połączeniem dla stylu nowoczesnego będzie biel, beton i drewno, np. kolor WHITE DESERT z palety Colors of Nature, drewno Dark Brown i Etna Grey. W stylu skandynawskim ciekawym i bardzo odważnym połączeniem będzie Bengal Teak i odcień ABMBER PATH, natomiast w stylu eklektycznym możemy pokusić się o różnorodne dobranie kolorów i rodzajów wykończeń, np. ICELAND 1 z Kongo Wenge i California Sand.

Możemy również zastosować bardzo ciekawy efekt w postaci elewacji monochromatycznej, ale z materiałami o różnej fakturze, m.in. STROMBOLI 1 z drewnem Silver Grey i Tibet 1. To tylko niektóre z naprawdę wielu propozycji z palety Visage.

 

CZYTAJ RÓWNIEŻ
1/1

Mniej znaczy więcej – minimalizm w architekturze

Przepych i bogactwo ozdób nie zawsze pasuje do wnętrza. Za to minimalizm w architekturze jest ponadczasowy i zawsze modny. Warto samemu się przekonać, że czasami po prostu mniej znaczy więcej.

Czytaj więcej

Ukryte koszty remontu - jak je ograniczyć?

Decydując się na remont czy renowację, nie zawsze mamy świadomość, że możemy nie zmieścić się w założonym budżecie ze względu na ukryte koszty. Podpowiadamy, co można zrobić, żeby ograniczyć je do minimum.

Czytaj więcej

Wszystkie odcienie bieli

Biały kolor fasady to najczęstszy wybór w nowoczesnym budownictwie. Nic w tym dziwnego – jest kolorem neutralnym, symbolizuje idealną równowagę między przeciwieństwami, a do tego wprowadza w przestrzeni poczucie porządku i harmonii.

Czytaj więcej

Jak przedłużyć trwałość elewacji?

Jeżeli pada deszcz, bierzesz ze sobą parasol. Jeśli świeci słońce, zakładasz okulary przeciwsłoneczne albo kapelusz. Promienie UV, wilgoć, temperatura mają wpływ także na fasadę Twojego domu! Co zrobić, aby była wytrzymała na lata? Mamy kilka pomysłów…

Czytaj więcej